În urma cererilor repetate din partea unor clienţi foarte vechi şi cu comenzi constante, lunare sau aproape lunare, am introdus opţiunea de abonament. Doar ca posibilitate, pentru cine doreşte şi consideră că ajută! Au fost multe situaţii în care de exemplu un client a aşteptat să zicem 10 zile livrarea şi fix atunci când trebuia să le duc comanda erau plecaţi din localitate. Şi s-au apucat să sune prin vecini să-i întrebe cine poate achita x lei comanda ca să le pot lăsa produsele, desi insistam că nu e deloc o problemă dacă achită la următoarea livrare, că doar ne ştim de atâţia ani. Ei bine, aceştia au dorit opţiunea de a face o comandă tip abonament cu livrări defalcate în următoarele 5-6 luni, luându-şi o „grijă” de pe cap.

Dezavantajele abonamentului:

  • Pentru client, achitarea în avans a produselor ceea ce poate presupune un efort;
  • Pentru noi complicarea calcului logistic dat fiind că ţinem foarte mult să nu avem niciodată supraproducţie. Dacă am avea prea multe abonamente în derulare în momentul în care am primi o nouă comandă oarecare nu am mai putea estima corect când o livrăm. De aceea limităm numărul de abonamente disponibile la maxim 15 % din producţie (şi deci livrările lunare), ceea ce în acest moment înseamnă cam 10 locuri pentru abonamente. Iar când scriem acest text 7 locuri sunt ocupate.


Avantajele abonamentului:

  • Pentru noi e invers, plata în avans a unei producţii viitoare ne ajută cu cheltuielile curente, de furajare, investiţii, etc;
  • Pentru client e un avantaj şi un plus de comoditate faptul că şi-a asigurat produsele dorite pentru x luni în faţă. Un telefon sau sms şi comanda vine la uşă. Fără bani, fără să ne căutăm de rest;
  • Alt avantaj este prioritizarea la livrare. Fără a împărţi clienţii în „buni” sau „răi” este o axiomă de bun simţ economic că o marfă oarecare fiind deja plătită în avans de către client trebuie livrată cu prioritate în faţa alteia neplătite. Astfel, dacă de exemplu înregistrăm 5 comenzi dar în următoare zi de livrare mai putem onora să zicem doar una dintre ele, în cazul în care există vreun abonament acesta este livrat iar celelalte 4 comenzi sunt programate pentru data imediat următoare peste câteva zile. În situaţiile de supra-aglomerări – care nu sunt rare – timpul de livrare poate fi scurtat considerabil;

Procedura:

Pasul 1. Stabilim împreună ce abonament se doreşte concret, ce produse şi în ce cantităţi.

Pasul 2. Primiţi o factură proformă care trebuie achitată (prin transfer bancar sau cash), precum cea de mai jos.

Pasul 3. Primiţi livrările atunci când le solicitaţi. Fiecare livrare este însoţită de fluturaşul printat cu situaţia exactă a contului dvs. de abonament, precum cel de mai jos.